رویداد بازیسازی GAME UP
رویداد بازیسازی GAME UP

مقدمه:
با توجه به اهمیت رشد و شکوفایی استعدادهای جوان کشور، شناسایی دانشجویان و دانش پژوهان جوان و مستعد، حمایت، تقویت و راهنمایی آن ها در جهت ارتقای سطح دانش و بروز خلاقیت ها و نوآوری های آنان در نیل به اهداف سند چشم انداز ملی و دانشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو مرکز بازی سازی دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف ترویج صنعت بازی سازی در دانشگاه و تشویق جوانان خلاق، کارآفرین و علاقه مند به دانش خلق بازی تأسیس می گردد تا گامی مؤثر در دستیابی به این امور مهم باشد و دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه بتوانند هرچه بیشتر در مسیر این کار با کارآفرینی، تولید داخلی و اقتصاد دانش بنیان ، مهارت های لازم را کسب نمایند.
تعریف :
مرکز بازی سازی دانشگاه صنعتی اصفهان مجموعه ای است غیرانتفاعی با هدف شناسایی، جذب، پرورش، هدایت و آموزش بازی سازی و مهارت های صنعت بازی سازی و ایجاد کسب و کارهای خلاقانه در حوزه بازی سازی برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان.
این مرکز با ایجاد ارتباطات قوی و شکل بخشیدن به آن ها در قالب کارگروه های تخصصی برای ارتباط با صنعت بازی سازی در حوزههای فرهنگی اجتماعی زیر نظر مدیریت نوآوری و تجاری سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت داشته و توسط دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اداره شود.
شروع فعالیت مرکز بازی سازی : از زمان تایید و موافقت مدیریت نوآوری .
محل فعالیت های مرکز در دانشگاه صنعتی اصفهان .
اهميت:
در سالهای اخیر و علیالخصوص با عرضه گوشیهای هوشمند صنعت بازیسازی رشد بسیار سریع و قابل ملاحظه را تجربه کرده و بازیهایی مانند fortnite ،GTAV ،clash of clanes و ... توانستهاند میلیونها بازیکن را از سراسر دنیا جذب نمایند.چنین تعداد زیادی از بازیکنها صنعت بازیسازی را تبدیل به یک بستر پویا و توانمند برای طرح ایدههای نو و یک منبع بینهایت برای خلق ثروت نموده است.علاوه بر موفقیتهای عظیم تجاری که این صنعت کسب نموده، در سایر حوزهها نیز پیشرفتهای چشمگیری داشته و یا به باعث پیشرفتهای موثری گشته است.
به عنوان نمونه بازیهایی مانند گو و تلاش برای حل آنها بوسیله کامپیوتر منجر به ایجاد دستهای جدید از الگوریتمهای هوش مصنوعی توسط محققان این حوزه و علیالخصوص محققان شرکت دیپمایند گوگل شد.از طرفی بازیها میتوانند بطرز عمیقی بر رفتار بازیکنان و نگرشهای آنها تاثیر بگذارند،آنها حتی میتوانند بر جسم بازیکن نیز تاثیر بگزارند براین اساس تجزیه و تحلیل آنها نکات و مطالب زیادی درباره روانشناسی،جامعهشناسی،پزشکی و ... دربردارد،که میتوان از آنها جهت تاثیرگزاری بر مخاطب استفاده کرد و همین مطلب اهمیت فراوان این صنعت در حوزه آسیبهای اجتماعی،فرهنگسازی و ... را باعث میشود.همچنین میتوان به کاربردهایی که در سایر صنعت دارد اشاره کرد،از قبیل استفاده از گیم انجینها برای خلق جلوههای ویژه در فیلمها،خلق واقعیتهای مجازی/افزوده و ترکیبی و شبیهسازی دنیای واقعی،آموزش بوسیله بازی و حل مسائل پیچیده از طریق بازیوار سازی و ... .
اهداف:
ساخت و تولید انواع برد گیم و برگزاری دورهمیهای منظم با محوریت برد گیم.
ایجاد یک فضای کارآفرینی بدیع و برنامهریزی برای استفاده بهینه از اوقات فراغت دانشجویان علیالخصوص دانشجویان خوابگاهی جهت رشد مهارتها و تواناییها و کسب درآمد از طریق آن در بازیسازی.
فراهم کردن بستری مناسب جهت آموزش علوم و فنون لازم در زمینه بازی و زمینههای مرتبط در قالب کارگاهها، سمینارها، گروههای مطالعاتی و ....
شکوفا سازی تواناییهای مختلف چون رنگ شناسی، روان شناسی، نویسندگی، ایجاد خلاقیت، توانایی مدیریت، آموزش فعالیتهای گروهی و چارچوب آن و به کارگیری آن در حوزه بازی و بازیسازی.
پژوهش در زمینههای علمی حوزه بازی و بازیسازی و بررسی مقالات معتبر در این زمینه
فعالیت در حوزههای مرتبط با بازیسازی از قبیل انیمیشن، تکنولوژیar,vr,mr، بازیوار سازی(گیمیفیکیشن)،بازیهای میدانی و گردشگری و ....
همکاری با انواع نهادها وسازمانهای مختلف از طریق ساخت بازیها وانیمیشنهای تبلیغاتی
حمایت کامل از تیمهای بازیسازی آموزش دیده و راهنمایی جهت تکمیل بازی مناسب و انتشار در بازارهای ایرانی و جهانی
برگزاری مسابقات علمی و تفریحی مختلف جهت ایجاد فضای با نشاط در دانشگاه و جذب مخاطبین جدید
تحلیل و معرفی بازیها در قالب دورهمیهای دوستانه و برنامههای تخصصی و همچنین در قالب مجله تخصصی بازی و بازیسازی